dinsdag 6 september 2016

Kinderboekje weggever


Iets heel anders nu. Het was 2003 toen ik tekeningen maakte bij een versje van Bryna Hellman, Bryna is een vriendin van een vriendin en toen al bijna met pensioen. Deze tekeningen zijn 13 jaar blijven liggen en nu heeft Bryna (een super energieke 89-jarige!) toch dit boekje zelf vormgegeven en uitgegeven. Het is raar om mijn oude tekeningen weer terug te zien. Mijn stijl van tekenen is wel iets veranderd en ik sta er misschien niet meer helemaal achter, maar het is toch erg leuk om het als boek in handen te hebben. Het boekje is te koop bij het American Book Centre in Amsterdam.

Het is een aftelboekje en gaat over tien kindjes die op weg zijn naar school. En het is in het Engels.


Ik geef twee boekjes weg. Je kan ze winnen door een reactie hier of op Facebook achter te laten. Over een week op dinsdag 13 september trek ik twee winnaars. 




Achter in het boek staat een verjaarskalender geprint die ik ook lang geleden voor haar maakte. Het is een beetje een vreemde plek voor een kalender. Maar ja, daar ging ik niet over :)






33 opmerkingen:

Linda zei

Ik vind de tekeningen super! Doe dus graag mee!

Wilmie zei

Ik vind de tekeningen ook erg leuk en doe graag mee

NDerksen zei

Wat een lief schattig boekje!

Marleen zei

Fantastisch Eline!!
Wat een onwijs leuk kinderboekje en alhoewel de tekeningen ouder zijn, vind ik ze nog steeds geweldig lief. Ze doen me denken aan de oudere knipvellen :D
Het boekje zou ik voorlezen aan mijn jongens voor het slapen gaan... ze zijn dol op verhaaltjes met veel tekeningen.
Ontzettend lief dat je twee boekjes gaat verloten, ik waag graag een gokje want het boekje ziet er super uit.
Lieve groetjes, Marleen

Unknown zei

Wow wat gaaf zeg, wat leuk je tekeningen in een boekje. Ik doe graag mee, voor mijn dochter van 6, die op school al volop met engels bezig zijn en nu ook leert lezen.

Philomène zei

Wat leuk Eline. Je tekeningen blijven aantrekkelijk. Ze hebben altijd iets aandoenlijks.
Het boekje lijkt me fijn om 2 Moldavische kinderen (de kindjes van de broer van mijn schoondochter) Engelse woorden te leren. Ze doen al voorzichtige stapjes in die richting en met dit boekje wordt het een feestje.
Groetjes
Philomène.

Margot zei

Wat gaaf zeg, zou enig zijn voor mijn nichtje Fenna die gisteren voor het eerst naar school is gegaan, zij is in de veronderstelling dat ze dan meteen leert lezen :) dan kan dit engels er ook nog wel bij :) ;) :)

Anoniem zei

Ik vind het boekje enig, maar doe verder niet mee met de weg-geef-actie.
Veel succes voor de overige dames.
Creatieve groetjes, Gaby

Janine zei

Ik vind je tekeningen echt heel gaaf! En zou heel graag een boekje winnen voor mijn moeder Janneke vink!! Die zal er vast heel gek op zijn

Maartje zei

Wat leuk dat deze tekeningen nu uitgegeven zijn! En de teksten in het engels... superleuk om zo spelenderwijs engels te leren! Ziet er vrolijk uit!

Gina zei

Moet super zijn om je Eigen werk gepubliceerd te zien ! Ik vind de tekeningen nog steeds heel leuk, ook al zijn ze al een aantal jaren 'oud' . Proficiat toch met de utigave ! Groetjes, Gina

Loes van Hout zei

Super gaaf boekje en met mooie tekeningen doe dan ook dolgraag mee met deze actie om een kansje te doen voor zo`n mooi boekje.
groetjes loes

Valerija zei

Beautiful illustrations. I would like to get this book for my daughters (7 and 9 years) who learn English in school.
Greetings, Valerija

MiqueG zei

oooo 13 jaar geleden werd mijn eerste kleinzoon Raphaël levenloos geboren. Ik heb toen de kaartjes gemaakt met een slapend 3D kindje op een kussen door jou getekend. Dit boekje roept mooie herinneringen op! ik duim!

Ilona zei

Wow, wat een gaaf boekje. Sinds dit schooljaar krijgt mijn dochter in de kleuterklas al Engels. Zou ontzettend leuk zijn als we zo'n mooi boekje in de klas mochten gebruiken. Hoe dan ook, je mag nog gerust trots zijn op je werk hoor 😃

Ilona zei

Wow, wat een gaaf boekje. Sinds dit schooljaar krijgt mijn dochter in de kleuterklas al Engels. Zou ontzettend leuk zijn als we zo'n mooi boekje in de klas mochten gebruiken. Hoe dan ook, je mag nog gerust trots zijn op je werk hoor 😃

Anoniem zei

Ik vind de tekeningen lief,leuk om van te genieten met mijn zoontje.

groetjes,Anna italieganger@gmail.com

Marian zei

Het zijn toch hele leuke tekeningen, ik vind ze geweldig.
Lijkt mij gaaf om ze over een paar jaar voor te lezen aan onze kersverse kleindochter.

Adriana zei

O, dat ziet er leuk uit! Die zou ik graag winnen voor mijn tweetalige nichtje. Zij wordt volgende week 4. Kan ik het zelf eerst even bewonderen :-)

Marlies zei

Ik vind de tekeningen erg mooi, lijken op de knipvellen die ik nog heb. En voorgelezen worden in een vreemde taal is toch helemaal leuk.
Graag doe ik mee.

Unknown zei

Super gaaf! Ik doe graag mee voor mijn tantezeggertjes en en hun moeder, die Engels lerares is. Wat is nu leuker om uit een boek met prachtige tekeningen, in het Engels voor te lezen?

Unknown zei

Super gaaf! Ik doe graag mee voor mijn tantezeggertjes en en hun moeder, die Engels lerares is. Wat is nu leuker om uit een boek met prachtige tekeningen, in het Engels voor te lezen?

Judith zei

... dit zijn wel de tekeningen, waar ik toen direct op gevallen ben!
En nog steeds ben ik fan van die stijl van jou (-:

Knap, als je met 89 nog zo fit bent!

Unknown zei

Wat een enig boekje! Het lijkt me erg leuk om te gebruiken bij mijn Engelse les bij mijn kleuters in Rotterdam, dus ik doe graag mee!

Maia zei

Die vroegere knipvellen waar ze hier boven over spreken heb ik ook nog voor diverse kleuters uit mijn klas die een broertje of zusje kregen gebruikt op kaarten, toen had ik zelfs nog geen blog.
De tekeningen vond en vind ik nog steeds erg vrolijk en leuk.
Wat knap van de kwieke dame om nog een boekje uit te brengen!
Wij leren onze kleuters inderdaad meer en meer Engels, leuk dus om dit voor te lezen en in de boekenhoek te leggen.
Ik waag ook een kansje, lief dat je dat zo deelt!
Fijne week en succes allemaal!
Groetjes Maia

Unknown zei

Wat een leuke en lieve tekeningen
.ik doe graag mee voor mijn kleindochter die dol is op voorlezen.

Irene zei

Wat een bijzondere dame met 89, zó willen we allemaal wel oud worden! Óók jij bent bijzonder en al is je stijl verandert deze golden oldies zijn én blijven enig! Onze meiden in Newcastle zijn héél druk met gezinsuitbreiding en wat zou dit dan een énig cadeau zijn! Ik waag dus graag een kansje en hou het hoe dan ook in de gaten want dit MOET daar op de boekenplank!

XxIrene

Irene zei

Kan het trouwens niet vinden in de shop!

XxIrene

Nancy Soetaert zei

voor jou inderdaad vast 'raar' om je oudere plaatjes nu pas uitgegeven te zien, maar wat mooi, dit zijn echt herinneringen aan de eerste knipvellen die ooit in mijn mandje vielen!
Ik zou de kroost van mijn broer veel plezier doen met dit boekje, ik waag dan ook graag mijn kansje!
lieve groetjes,
nancy

Linda Visser - van der Velden zei

Wow wat gaaf Eline! Leuk dat het na al die tijd toch nog wordt uitgebracht, maar ik snap wel dat het een beetje vreemd aanvoelt. Ik gun het boekje iemand met lieve kindjes :) Groetjes, Linda

heidi zei

Wat een super mooi boekje, met duidelijke plaatjes.
Waag graag een gokje, leuk om aan mijn peuters op de speelzaal voor te lezen.

Carin zei

Meid, mijn hemeltje, die tekeningnen zijn geweldig. Kijk nou toch dat kikkertje met zijn pootjes in het water, of dat muisje die zijn vriendinnetje eendje vast houdt.
Ook de kinderen hebben zo leuke kleren aan, dat matrozenjurkje is te gek.
Als Engels dan ook nog je lievelingstaal is en je zelf graag boeken in het Engels leest, dan snap je wel dat ik heel graag aan deze give away mee wil doen. Heerlijk voorlezen aan aankomende kleinkinderen of gewoon zelf wegkruipen op de bank en genieten van tekst en tekeningen.

Jopie zei

Wat een lieve fleurige tekeningen. Wat zullen mijn kleinkinderen dit leuk vinden.
Maarrrrr, vooral deze oma vind dit boek allemachtig prachtig!
Een boek waar je vrolijk van wordt. Kortom, ik doe graag mee!
Vr.gr.oma Jopie