maandag 13 augustus 2012

DaWanda Nederland


Gister was de feestelijke opening van DaWanda Nederland in Amsterdam. Een heel hotel was een DaWanda designmarkt geworden met in elke kamer een klein winkeltje. DaWanda is Europa's grootste online-marktplaats voor handgemaakt design. Van oorsprong Duits, maar nu dus ook met een Nederlandse website. De markt was super, wel 100 'designer-makers' met ieder hun eigen stand. En een heleboel van m'n mede-blogger-vriendinnen waren er, dus het was reuze gezellig. Wat me opviel op deze designmarkt, maar het kan zijn dat mijn oog er gewoon op viel omdat ik het mooi en nieuw vond, waren de kleuren en de gebruikte materialen; veel vergrijsde (stoere) pastels en veel blank hout. Bijvoorbeeld bij: Indie-ish, Heute-Schmidt en Liebelu. De dessins en stoffen van Chamue vond ik geweldig.
Maar het allerleukst was toch wel het stempelwinkeltje Stadtwald met talloze mini stempeltjes die aan de onderkant van bordspel-pionnetjes waren bevestigd. Natuurlijk kon ik het niet laten om iets mee te nemen.

Yesterday I went to the festive opening of DaWanda Nederland in Amsterdam. In a big hotel all the rooms became small shops. DaWanda is Europe's biggest online marketplace for handmade design. The market was so cool. About 100 'designer-makers' all had their own shop. And very nice company of some fellow bloggers so I had a very good time. Some nice shops that use beautiful pastel colours and wood are: Indie-ish, Heute-Schmidt en Liebelu. I loved the patterns and fabrics of Chamue.
But my favorite was Stadtwald, a little shop full of stamps. I had to bring something home, of course.




7 opmerkingen:

Petra L zei

Oh wat leuk! De kleuren en vooral ook die stempeltjes. Schitterend :-)


Groetjes, Peet

Anoniem zei

Leuk!!
Wat leuk dat het gezellig was, ik had er op Twitter over gelezen, maar helaas kon ik niet...
Stempel ze!

Anoniem zei

Die stempeltjes vond ik ook de leukste! Heb een slak, een uiltje en een paarden "blaas" bloem.

Quiltswaen zei

Bedankt voor de tip! Ik had er nog nooit van gehoord.
Groetjes quiltswaen

Helga Teunissen zei

Wat een leuke dingen!!! Die stempeltjes zijn top....het eekie weet ik ook nog wel iemand voor die daar heel erg van houdt :-)

Hannie zei

Het was super leuk .De stempeltjes heb ik ook gekocht
groetjes Hannie

Eva (Creativity and Chocolate) zei

Had er oas geleden al over gehoord via Bloesem, echt hele leuke en originele spulletjes hebben ze!